З 2 по 5 грудня 2024 року в промисловому місті Джубайл, Саудівська Аравія, відбулася 6-та Міжнародна конференція з навчальних міст (ICLC 6), в якій взяли участь 700 осіб, серед яких політики, міські голови, експерти з безперервного навчання, освітяни, дослідники та представники НУО та приватного сектора. Конференцію організувала ЮНЕСКО за підтримки короля Салмана бін Абдулазіза Аль Сауда, і вона була присвячена актуальній та важливій темі: «Міста, що Навчаються: Виклики Зміни Клімату».
У спеціальній сесії, присвяченій українським містам, яка відбулася 2 грудня під назвою «Міста, що навчаються: подорож від створення до досконалості та глобального лідерства», українські міста поділилися своїм унікальним досвідом, стійкістю та значними викликами, з якими вони стикаються в умовах війни. Презентація підкреслила рішучість міст, таких як Суми, Львів, Полтава, Нікополь, Тернопіль та Мелітополь, долати труднощі та розвивати громади попри триваючий конфлікт.
Доктор Ганна Швіндіна презентувала оновлену стратегію у сфері безперервного навчання та сталого розвитку для міста. На цій сесії доктор Ганна Швіндіна, представниця ГО Центр освіти впродовж життя, яка є керівником проекту «Європейська освітня програма для розвитку інтеркультурних міст» (модуль Жана Моне №101047729 ERASMUS-JMO-2021-HEI-TCH-RSCH) та провідним дослідником кафедри управління імені Олега Балацького, презентувала оновлену стратегію міста в сфері безперервного навчання та сталого розвитку. Разом із делегатами з міста Суми Риммою Биковою, заступницею міського голови Сумської міської ради, та Оксаною Кубрак, начальницею відділу стратегічного розвитку міста, вона поділилася баченням прогресу України в галузі навчання впродовж життя, інклюзивності та нових викликів у міжкультурному розвитку.
Основною темою презентації була важливість добрих практик у навчанні впродовж життя з акцентом на інтеркультурну комунікацію та інклюзивність. Українські делегати наголосили на ролі освіти у розвитку розуміння та інтеграції серед різних спільнот, що є критично важливим аспектом у часи війни та вимушеного переміщення. Презентація, яка мала назву «Стратегія навчання впродовж життя для розвитку міста Суми», містила кілька ключових пунктів плану переходу громади, серед яких:
- Систематична реалізація освітніх курсів для мешканців (включаючи громадянську освіту, інтеркультурний розвиток та інклюзію);
- Покращення медичних послуг та обслуговування ветеранів, посилення програм соціальної реінтеграції ветеранів;
- Розвиток відновлювальних джерел енергії (RES), встановлення сонячних панелей та заходи з енергоефективності, а також модернізація застарілої інфраструктури для зменшення споживання енергії та викидів вуглецю;
- І багато інших.
Крім того, команда з Сум представила потужне відео, яке ілюструє шлях міста від мирного життя до стійкості та трансформації, необхідної в умовах війни. Презентація завершилася запрошенням до міжнародних партнерів для співпраці в освітніх та кліматичних ініціативах.
Сесія України залишила сильне враження на світову аудиторію. Учасники з Франції, Німеччини, Ірландії та Болгарії висловили солідарність і підтримку українським містам. Представники ЮНЕСКО, зокрема Ізабель Кемпф, директор ЮНЕСКО Інституту освіти впродовж життя, та Рауль Вальдес Котера, головний координатор програм, наголосили на своєму прагненні забезпечити ширшу участь українських міст у майбутніх заходах і дискусіях.
Участь України в ICLC 6 підкреслила критичну роль міжнародної співпраці та міжкультурного розвитку для подолання викликів. Ділячись інноваційними підходами до освіти, сталого розвитку та стійкості громад, представники України нагадали учасникам конференції, що освіта залишається основою для відновлення та надання можливостей громадам навіть у часи кризи.
Подяка
Щиро дякуємо Європейському Союзу, ЮНЕСКО, DVV International та невтомним українським громадам за їхню відданість і стійкість.