А чи знаєте Ви, що саме студент кафедри управління потрапив на обкладинку? Так, так, на обкладинку журналу родини ФЕМ «FEMbook». І це Микита Ковалевський. Він є студентом спеціальності «Менеджмент», навчається на англомовній програмі. Більше року працює в СумДУ як проєктний менеджер, а ще півроку – експертом Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти. Також він є членом Вченої ради СумДУ.
Найвідоміші проекти Микити: День кар’єри в СумДУ, «ЗНО без хвилювань», зараз курує проєкт із психологічної підготовки абітурієнтів до ЗНО (прочитати про проект можна тут).
Ми поспілкувалися з Микитою про навчання, проекти та плани на майбутнє.
- Чому ти обрав саме СумДУ та спеціальність «Менеджмент»? Що тебе зацікавило?
Я подавав документи тільки в СумДУ на різні економічні спеціальності (хоч і на 2 заяви менше, ніж це можливо), бо моїм пріоритетом №1 була програма «Менеджмент» в Інституті ФЕМ і мріяв про навчання винятково на кафедрі управління. Три роки поспіль як лідер учнівського самоврядування був учасником «Школи майбутніх керівників», яку організовує доцент Лариса Валенкевич. Там познайомився зі спеціальністю та викладачами.
- Як навчаєшся під час карантину? Навантаження стало більше чи менше?
Навчаюся дистанційно, як і всі студенти в Україні. Навантаження стало більше. Ще важче поєднувати це з проєктами, які також доводиться реалізовувати онлайн.
- Ти береш участь у великій кількості проєктів. Розкажи про них детальніше.
Серед останніх великих був 1-й в Україні проєкт із психологічної підготовки абітурієнтів до ЗНО. Ми реалізували ідею, яка формувалася в мене 2 роки з моменту, як я вперше складав Зовнішнє незалежне оцінювання. Не секрет, що випускники роблять багато помилок саме через хвилювання. За даними Українського центру оцінювання якості освіти, щорічно на іспитах цей показник складає 15-20%. І в 2020 р. між двома карантинами – міським (через захворюваність на ГРВІ та грип) і загальнонаціональним – ми провели 6 тренінгів для 116 учнів з 10 шкіл міста. Планували також тренувальне ЗНО на базі СумДУ, проте організуємо вже після карантину. А поки відповідно до вихідних анкет учасників, психологи допомогли їм перебороти багато страхів. Тому будемо продовжувати цю роботу в подальші роки. Також хотів би виокремити День кар’єри в СумДУ, який я запропонував з 2019 р. відновити в нашому університеті під слоганом «Суми – місто можливостей». Безумовно, важливо як показати учням і студентам, що в Сумах є перспективна робота, так і допомогти їм її знайти. Ми в університеті це зробили досить успішно. Є також багато інших проєктів, акцій.
- Розкажи, над чим ти зараз працюєш.
30 квітня на фейсбук-сторінці СумДУ транслювали онлайн-дискусію «Академічна доброчесність у Новій українській школі» за участі координатора SAIUP Тараса Тимочка, члена НАЗЯВО Артема Артюхова, CEO Центру освіти впродовж життя Ганни Швіндіної, доцента CLC та Гарпер Коледжу Галини Шоган, заступниці начальника управління освіти і науки СМР Олени Назаренко. Я модерував цю дискусію, її запис ви можете переглянути тут.
Також у квітні розпочали з доцентом Ларисою Валенкевич серію вебінарів «ЗНО без хвилювань». Це продовження цьогорічного проєкту, проте відповідно до вимог карантину та з більшим нахилом на тайм-менеджмент. Сподіваюся, зможемо охопити цими заходами більше учнів і доможемо їм успішно скласти іспити.
- Як ти поєднуєш навчання та соціальну активність?
Треба правильно планувати час, розставляти пріоритети. Тобто виконувати все те, чому вчать на самоменеджменті.
- Звідки ти черпаєш ідеї для проєктів?
Насправді всі ідеї приходять із досвідом. Не скажу, що він у мене великий. Проте, при аналізі якоїсь події у своєму житті (наприклад, причин своїх помилок на ЗНО) та минулих проєктів з'являються нові ідеї, з якими ти хочеш розв'язати ту чи іншу суспільну проблему.