“Кожного разу, коли ми зустрічаємо когось інакшого, ми повинні починати з того, що дивимося на себе”
З 4 по 16 грудня для студентів Сумського державного університету відбувся міжкультурний проект: «Міжкультурні комунікації та лідерство: діалог для успішної співпраці». 4 сесійні семінари були розроблені та проведені Тетяною Майбородою - викладачкою кафедри менеджменту імені Олега Балацького, заступницею директорки ННІ ФЕМ з питань координації співпраці з іноземними інституціями та по роботі з іноземними студентами, яка також реалізує соціальні проекти у співпраці з Центром освіти впродовж життя. Проєкт також був підтриманий Департаментом молоді та спорту Сумської обласної адміністрації.
Міжкультурна команда була представлена 20 учасниками: 4 українські студенти та 16 іноземних студентів із Замбії, Нігерії, Туреччини, Гани, Анголи, Намібії та Індії. Більше того, це була міждисциплінарна команда: студенти спеціальностей медицина, менеджмент, право та міжнародні економічні відносини.
1 грудня 2020 р. відбулося практико-орієнтоване заняття з дисципліни «Аналіз та управління бізнес-ідеї» для здобувачів 1-го курсу магістратури, спеціальності «Управління проектами», викладач Альона Євдокимова. На лекцію завітав фахівець-практик, випускник зазначеної програми Максим Новіков – керівник проєктів та програм АТ «Сумигаз». Він поділився власним досвідом роботи проєктним менеджером, особливостями розробки комерційних великих проєктів та мікропроєктів. За його плечима також чималий досвід реалізованих соціально-орієнтованих проєктів.
Найбільше здобувачів цікавили питання різниці реалізації комерційних та соціальних проектів, а також особливості сьогоденних проєктів в умовах пандемії.
15-го грудня студенти бакалаврату спеціальності «Менеджмент» (група М-71) долучилися до воркшопу «LEAN. Розвиток бізнесу за умов ощадливості». Студенти управлінських спеціальностей на сьогодні вкрай зацікавлені у своєму майбутньому зростанні як менеджерів та бізнесменів(леді). Протягом воркшопу провідні лектори Львівської Бізнес-Школи УКУ та практики із впровадження принципів сталості бізнесу поділилися своїми знаннями щодо побудови бізнесу відповідно до сучасних трендів. Lean виробництво як термін виник у 1988 році як переопрацювання принципу операційного виробництва Тойота. Цей принцип заощадливості за умов впровадження дозволяє отримувати виграш у ресурсах та створювати інновації. Основні підходи до того, як мислити глобально та діяти локально, лектор-практики представили через низку кейсів українських підприємств.
Для студентів-бакалаврів групи ГР-901 спеціальності «Громадське здоров’я» 03 грудня проведена онлайн лекція щодо стратегічного управління в сфері охорони здоров’я.
На лекцію була запрошена завідувачка поліклінічного відділення Сумського обласного клінічного госпіталю ветеранів війни (комунальне некомерційне підприємство Сумської облради) Заєць Галина Вікторівна. Тема заняття - «Медичні інформаційні системи».
Практико орієнтований захід організований старшим викладачем кафедри управління, к.н. з держ.упр. Деміховим О.І.
Студенти отримали «з перших рук» фахівця актуальну інформацію щодо розвитку автоматизації в сфері охорони здоров’я. Зокрема, Заєць Г.В. розповіла про автоматизовані медичні інформаційні системи, які дозволяють швидко й ефективно налагодити електронний документообіг, гнучко вибудовувати роботу з пацієнтами, вести оперативний облік роботи адміністративного персоналу, контролювати всі організаційні і фінансові питання медзакладу.
Із 27 листопада розпочато реалізацію проєкту «Школа лідерів змін», яка отримала підтримку Сумської міської ради як переможець конкурсу проєктів для інститутів громадянського суспільства у грудні минулого року.
"Школа Лідерів Змін" - це непересічний проєкт, мета якого розбудова громадянського суспільства, формування стійкої громадянської позиції в умовах сучасності, отримання учасниками практичних навичок розробки проєктів та опрацювання коштів партисипативного бюджету громад.
Керівниця проєкту – проєктний менеджер ГО «Центр освіти впродовж життя», Лариса Валенкевич, яка є також доцентом кафедри управління ім. О. Балацького СумДУ і опікувалась проєктом багато років поспіль. Тренерами та консультантами виступили досвідчені експерти із проєктного менеджменту, призери конкурсів проєктів, фахівці у галузі публічного управління, відомі фасілітатори та спікери міжнародного рівня.
Завідувачка кафедри, д.е.н. Швіндіна Ганна виступила запрошеним лектором у Вищій Школі Банківської Справи і Фінансів в Бельсько-Бяла. Лекція-дискусія відбулась 03 грудня і була присвячена стратегії коопетиції, яка є основним фокусом досліджень нашої колеги, і була проведена для студентів фінансової спрямованості. Ініціатором та модератором зустрічі став Олександр Сапінскі, представник Вищої Школи в Бельсько-Бяла. Феномен коопетиції є порівняно новим, адже отримав поширення із 1996 року після публікації першої книги А. Брандербургера та Б. Налебафа.
Більше про феномен коопетиції та дослідження Швіндіної Ганни можна прочитати тут:
Студентів декількох рівнів та спеціальностей об’єднала лекція від дизайнерів бренда міста Суми, яка відбулась 8-го грудня 2020 року. Представники компанії креативної агенції ТОВ РВО «ШОКОЛАД», Юлія Євенко, генеральний директор, та Бозаджиєва Ірина, керівник відділу по роботі із клієнтами люб’язно погодились бути запрошеними лекторами. Лекція-семінар відбулась двома мовами – українською та англійською. Це дозволило залучити студентів, які навчаються у Сумському державному університеті англійською мовою та які приїхали із інших країн. Протягом зустрічі наші запрошені лектори розказали про свій досвід співпраці із Сумською міською радою із створення бренду міста, надали яскраві та надихаючі ідеї для подальшого розповсюдження позитивних вражень про Суми. Семінар затягнувся через дискусію, яка переросла в обмін думками щодо того, як знаходити «свого клієнта», як позиціонувати свій продукти чи послугу на ринку, про те, яких зусиль та власних інвестицій коштує створення продукту, яким пишаєшся і через рік після запуску.
26 листопада відбулося практико-орієнтоване заняття зі спеціалістом з питань дотримання візових та міграційних правил у відрядженнях компанії Netcracker Вишницькою Оленою Іванівною, яка завітала до студентів 1-го курсу (група М-01ан) спеціальності «Менеджмент» у рамках дисципліни "Теорія управління та адміністрування", щоб розповісти про особливості організації бізнес-процесів в ІТ-компанії та поділитися корисними порадами щодо використання отриманих знань в університеті у практичній діяльності для кар'єрного зростання.
Олена Іванівна у своїй розповіді торкнулася питань організаційної структури та забезпечення ефективної взаємодії між підрозділами компанії під час здійснення бізнес-процесів, пояснила специфіку роботи в ІТ-компанії, а також розповіла, як змінилася ІТ-індустрія в період пандемії Covid-19. Особливий інтерес для студентів мала інформація щодо вмінь та навичок, які необхідно розвивати для роботи на різних посадах в ІТ-компаннії, щоб реалізувати свій потенціал та отримати роботу мрії, яка передбачає постійне професійне та персональне зростання, відкриття нових горизонтів через відрядження по всьому світу.
Кафедра управління імені Олега Балацького вдячна Олені Іванівні за цікаве та дуже корисне заняття.
Ще більше нових відкриттів та знань для наших студентів від чудових гостей!
Цього разу до нас на google-meet у понеділок, 7-го грудня завітала Софія Анжелюк, координаторка волонтерів у медіа-проекті Ukraïner на запрошення Тетяни Майбороди, викладачки кафедри менеджменту Олега Балацького СумДУ. Ідея такого вебінару, присвяченого соціальним проектам та волонтерському руху, виникла під час вивчення курсу “Корпоративна соціальна відповідальність” зі студентами 3 курсу програми “Менеджмент”, яку підтримали та долучилися: завідувачка кафедри Ганна Швіндіна, студенти 2 курсу менеджменту та викладачка Надія Костюченко зі студентами 4 курсу програми „Міжнародні економічні відносини”.
Говорили про:
- Ukraïner - як успішний приклад неприбуткової організації;
- Волонтерську спільноту, як нову цінність наших навичок;
- Виклики у волонтерському менеджменті;
- Результати, яких ніколи не очікували та які перевершили всі очікування;
- Кейс спеціального проєкту Голодомор;
- та про багато інших аспектів під час сесії запитань та відповідей.
25-26 листопада на базі Даффодільського інтернаціонального університету (Бангладеш) проходив Virtual Social Business Students' Forum 2020 - глобальна спільнота студентів для обміну думками та ідеями в області соціального бізнесу.
У VSBSF приймали участь більше ніж 200 делегатів з 17 країн. Кафедра управління представила 2 команди на даний форум, серед яких були студенти-іноземці, аспіранти та лідери студентської мобільності.
В рамках форуму студенти кафедри послухали доповідь лауреата Нобелівської премії, професора Мухаммада Юнуса (батько соціального бізнесу і мікрокредитування), та задавали йому питання.
Студенти та аспіранти кафедри мають надію і далі брати участь у подібних форумах, ділитися досвідом та здобувати нові знання, не дивлячись на карантинні обмеження.
- Продовжуємо запрошувати практиків до проведення online-занять
- Успішні разом!
- Прямуй за цінностями
- Семінар із практиком «Реалізація стратегії: що може піти не так?»
- Практико-орієнтований захід з психологом для першокурсників
- Наші студенти найкращі!!!
- Про медіацію як "нову культуру діалогу" і не тільки - вебінар з Мариною Саєнко
- Онлайн навчання – це ще більше можливостей та удосконалення своїх навичок
- Долучаємо найкращих до практико-орієнтованих заходів
- Конференція EENCE та кооперація у галузі громадянської освіти